25 augusti 2012

Inte hemma ...

Jag är så ledsen för att jag inte har lagt ut ett nytt inlägg, men jag är inte hemma just nu utan jag är på församlingshelg med min församling i kyrkan. Så jag kommer skriva imorgon igen, och då fortsätter jag på serien.

Hoppas att ni har det bra :)

23 augusti 2012

Dag 12 - Jag såg honom först

Dag 12 - Jag Såg Honom Först


Det här är också en bok som jag läste för år sedan. Det är en serie på tre böcker som handlar om tre vänner. Det är en tjejbok, jag lovar att ta en bok som alla kan läsa nästa gång. Jag kommer inte ihåg vad den handlar om så vi tar från wikipedia. 
Boken handlar om Diana som går i sjuan. När Edgar började i hennes skola började allt bli jobbigt. Diana såg honom först och bla bla bla ... 








22 augusti 2012

Ny serie

Så nu ska jag börja med en ny "serie" här på bloggen. Varje vecka ska jag läsa ut en bok och sen på söndagen skriver jag en sammanfattning om boken, varför man ska läsa den och några jämförelser med dagens samhälle. Jag har börjat läsa en bok som heter "Flyga högt". Den boken är skriven av Katarina von Bredow. På söndag ska jag skriva om boken så håll ut. 

Dag 11 - Da Vinci Koden

Dag 11 - Da Vinci Koden


Jag orkar inte skriva vad den här boken handlar om för jag är för trött. Men det här är en bok som jag skulle vilja läsa. Jag har aldrig öppnat boken. Någon dag så ska jag läsa ut den och den dagen kommer säkert snart.









21 augusti 2012

Dag 10 - Som jag vill vara

Dag 10 - Som jag vill vara

Den här boken handlar om en tjej som blir gravid under en fest. Jag vill inte gå in på fler detaljer för då får du veta för mycket om den här boken.

Jag har läst boken själv flera gånger för jag älskar verkligen författaren Katarina von Bredow. Den här boken lär en massor av saker om man är en tjej. Om du är en tjej så kommer du älska den här boken, och dom andra som författaren har skrivit, för den är fantastiskt bra. Om du är en kille så kan du läsa den här boken om du vill, men den är nog ämnad för tonårstjejer. 

20 augusti 2012

Dag 9 - Eragon

Dag 9 - Eragon


Eragon är en bok som jag aldrig har läst färdigt, men jag vet början i alla fall. Eragon hittar en konstig sten i skogen och tar hem det. Stenen visar sig vara ett ägg och kläcks. I ägget fanns det en drake som Eragon döper Saphire. Bla bla bla ... Sen vet jag inte mer. (Någon dag ska jag faktiskt läsa ut boken.)















19 augusti 2012

Dag 8 - Dagboken

Dag 8 - Dagboken

Det här är en bok som jag läste för väldigt länge sedan. Jag kommer inte alls ihåg vad den handlar om (det är därför jag läser från wikipedia ...) Boken handlar om en kille som heter Gilbert. Hans mamma har typ skaffat en ny pojkvän. Han ska fira jul tillsammans med sin familj på något varmt ställe. Sen är det typ en tjej som heter Linn som också ska fira jul där. Bla bla bla ...

Jag hoppas att det var en bra förklaring om boken ...












18 augusti 2012

Starkids bok

Vissa kanske inte vet att Starkid har släppt en bok som snart ska släppas i bok form. Jag är så glad och kommer köpa den direkt. Jag har läst att den utspelar sig på samma ställe som Little White Lie. Aja ... Hoppas att ni har det bra där hemma. Puss puss <3

Dag 7 - Mitt hopplöst normala liv

Dag 7 - Mitt hopplöst normala liv


Den här boken är en bok som jag har läst över ett hundra gånger. Den är rolig, trevlig och väldigt lätt att komma in i. Rachel Riley fick en dagbok i julklapp av hennes bästis Riley som hon började i skriva i. Jag tror att hon skrev i den under ett år. Rachel skriver inte varje dag i dagboken, men hon skriver rätt ofta. Det är lite kärlek och väldigt mycket familjeproblem och hur det är att vara tonåring.

Jag kände igen mig i lite av vad Rachen skrev. Det är en bok som jag tycker att dom flesta borde läsa. Och som jag skrev innan så kommer man lätt in i boken. Hoppas att du läser den.





















17 augusti 2012

Dag 6 - Septimus Heap

Dag 6 - Septimus Heap - Magi


Den här boken var väldigt rolig att läsa när jag var yngre. Jag kommer ihåg att jag tecknade figurerna ur den här boken. Som jag kommer ihåg så var det en bra bok. Jag kommer inte riktigt ihåg vad den handlade om, men den var bra. Det finns flera böcker i den här serien. På baksidorna av dom böckerna som jag har så står det att det bara skulle vara en triologi, men det finns så många böcker så det kan knappast vara en triologi.

Hoppas att du kommer att gilla den här boken.