I natt när jag egentligen skulle sova så tänkte jag på Vampire Diaries böckerna. (Du kanske har hört om serien Vampire Diaries som precis har avslutat den tredje säsongen.) Något som jag tycker är bättre i böckerna är att det är inte lika rörigt i dom. Först älskade jag serien så otroligt mycket, men när jag började läsa böckerna så tyckte jag att serien blev tråkigare och tråkigare. Serien var seg och det hände ingenting. Så nu ska jag skriva lite av första boken Uppvaknandet från serien Vampire Diaries.

Elena är typ en helt vanlig tjej, hon har en syster men hennes föräldrar är döda. Hon bor med sin faster i sitt gamla hus. Hon är skolans populäraste tjej. När skolan börjar efter sommaren så börjar det en ny kille, Stefan. Elena är vän med Bonnie, Meredith och många, många fler. Sen händer det massor av saker bla bla bla ...
Läs den här boken och uppföljarna. De fyra första böckerna finns på svenska och engelska, resten finns bara på engelska. Jag köpte mina böcker på Akademibokhandeln. Hoppas att ni har lust att läsa den här boken för den är grymt otroligt awesome! :)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar