12 augusti 2012

Dag 1 - Harry Potter and the Goblet of Fire

Här sitter jag i mitt mörka rum och har precis startat den här bloggen. Jag har också nu börjat med en serie som kommer pågå i 100 hundra dagar (hoppas jag.) Varje dag ska jag skriva en bok som jag läser just nu eller som jag vill läsa eller har läst. 

Dag 1 - Harry Potter and the Goblet of Fire



(Bilden är tagen från Google för jag har ingen webbkamera just nu)
Just nu läser jag den här boken som handlar om Harry Potter ofc. Jag har läst den på svenska flera gånger och nu har jag köpt den på engelska med det här omslaget. Jag har inte kommit så långt för jag läser inte så ofta längre. 
Iaf så börjar Harry sitt fjärde år på Hogwarts bla bla bla ... I början är det världsmästerskapen i Quidditch i England som Harry kollar på med familjen Weasley och Hermione. Japp japp ... 
Om man inte har läst böckerna ska man nog inte läsa den här först för det är bara en dålig idé. Det engelska språket är lite svårt att förstå ibland för det är lite äldre brittiska ord i vissa ställen, men om man är inne i boken så förstår man. 


Ja, det här var mitt första inlägg i den här bokbloggen och jag kommer fortsätta med den här 100 dagars serien i morgon. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar