Dag 1 - Harry Potter and the Goblet of Fire

Just nu läser jag den här boken som handlar om Harry Potter ofc. Jag har läst den på svenska flera gånger och nu har jag köpt den på engelska med det här omslaget. Jag har inte kommit så långt för jag läser inte så ofta längre.
Iaf så börjar Harry sitt fjärde år på Hogwarts bla bla bla ... I början är det världsmästerskapen i Quidditch i England som Harry kollar på med familjen Weasley och Hermione. Japp japp ...
Om man inte har läst böckerna ska man nog inte läsa den här först för det är bara en dålig idé. Det engelska språket är lite svårt att förstå ibland för det är lite äldre brittiska ord i vissa ställen, men om man är inne i boken så förstår man.
Ja, det här var mitt första inlägg i den här bokbloggen och jag kommer fortsätta med den här 100 dagars serien i morgon. :)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar